01

TPMS

02

Asennus

03

Koodaus

TPMS anturit

Haluamme että renkaasi ovat turvalliset ja tarvittaessa varustettu sääntöjen mukaisilla TPMS antureilla jotta itse voit rentoutua ja nauttia ajamisesta.

Meiltä löytyy rengaspainevalvonta TPMS antureita useimpiin autoihin suoraan hyllystä.

EU-asetuksen 661/2009 mukaan kaikissa autoissa, jotka on tyyppihyväksytty marraskuun 2012 jälkeen, sekä kaikissa marraskuun 2014 jälkeen myydyissä uusissa autoissa tulee olla renkaiden paineenvalvontajärjestelmä eli TPMS (Tire Pressure Monitoring System).

TPMS palvelumme

Tarjoamme uusia rengaspaineantureita ja niiden asennuksen. Tarjoamme myös uusien ja ennestään asennettujen antureiden testaus- sekä ohjelmointipalvelua. Testaus ja ohjelmointi on nopeaa ja pystymme ohjelmoimaan rengaspainevalvontajärjestelmän odottaessa.

Voimme myös tarvittaessa ohjelmoida tunnistimet rengas/vannepakettiin etukäteen, kunhan saamme auton tarkat tiedot. Pystymme myös testaamaan ja korvaamaan vialliset tunnistimet odottaessa. Testerimme purkaa auton tietokoneen ilmoittaman rengaspainetunnistimia koskevan vikakoodin ja poistaa sen kun viallinen tunnistin on vaihdettu. Järjestelmämme kattavat yli 95% tunnistimilla varustetusta autokannasta.

Amerikan markkinoille valmistettujen autojen rengaspainetunnistimet tai rengaspaineanturit toimivat eri taajuudella kuin EU:n alueelle valmistettujen autojen tunnistimet. Järjestelmämme avulla pystymme ohjelmoimaan tunnistimet myös amerikkalaisiin ja muihin amerikan markkinoille valmistettuihin autoihin (esim. muuttoautoihin ja tuontiautoihin).

HUOM! Myös Tesla Bluetooth rengaspaineanturit (Direct Tesla Fit)

Ota yhteyttä

Passiivinen TPMS (iTPMS) -järjestelmät eivät käytä fyysisiä paineantureita; he mittaavat ilmanpaineita ohjelmistopohjaisilla järjestelmillä, jotka arvioivat ja yhdistävät olemassa olevia anturisignaaleja, kuten pyörien nopeudet, kiihtyvyysmittarit ja voimansiirtotiedot, arvioidakseen ja valvoakseen rengaspaineita ilman fyysisiä paineantureita pyörissä.

Ensimmäisen sukupolven iTPMS-järjestelmät perustuvat periaatteeseen, että alipaineisilla renkailla on hieman pienempi halkaisija (ja siten suurempi kulmanopeus) kuin oikein täytettyjen renkaiden. Nämä erot ovat mitattavissa ABS/ESC-järjestelmien pyörien nopeusantureilla. Toisen sukupolven iTPMS voi myös havaita samanaikaisen alipaineen jopa kaikissa neljässä renkaassa yksittäisten renkaiden spektrianalyysin avulla, joka voidaan toteuttaa ohjelmistossa edistyneitä signaalinkäsittelytekniikoita käyttäen.

Aktiivinen TPMS (dTPMS) mittaa rengaspainetta suoraan laitteistoanturien avulla. Jokaisessa pyörässä, useimmiten venttiilin sisäpuolella, on akkukäyttöinen paineanturi, joka välittää painetiedot keskusohjausyksikköön, joka raportoi sen ajoneuvon ajotietokoneelle.

Jotkut yksiköt mittaavat ja varoittavat myös renkaan lämpötiloja. Nämä järjestelmät voivat tunnistaa kunkin yksittäisen renkaan alipaineen. Vaikka järjestelmät vaihtelevat lähetysvaihtoehdoissa, monet TPMS-tuotteet (sekä OEM- että jälkimarkkinat) voivat näyttää reaaliaikaiset yksittäiset rengaspaineet riippumatta siitä, onko ajoneuvo liikkeessä tai pysäköity.

Suurin osa niistä toimii paristoilla, mikä rajoittaa niiden käyttöikää. Jotkut anturit käyttävät langatonta virtajärjestelmää, joka on samanlainen kuin RFID-tunnisteiden lukemisessa, mikä ratkaisee akun rajoitetun käyttöiän ongelman. Tämä lisää myös tiedonsiirron taajuutta 40 Hz:iin ja vähentää anturin painoa, mikä voi olla tärkeää moottoriurheilusovelluksissa. Jos anturit on asennettu pyörän ulkopuolelle, kuten jotkut jälkimarkkinajärjestelmät, ne altistuvat mekaanisille vaurioille, aggressiivisille nesteille ja varkaudelle. Vanteen sisäpuolelle asennettuna niihin ei enää pääse helposti käsiksi akun vaihtoa varten ja RF-linkin on voitettava renkaan vaimentavia vaikutuksia, mikä lisää energian tarvetta.

Since 1986

Tervetuloa

Ota meihin yhteyttä jos haluat lisätietoa TPMS ilmanpainevalvontajärjestelmistä tai tule käymään paikan päällä.

Ota yhteyttä
Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
7 days ago

On ilo ilmoittaa: TSW is back in da house! Nyt TSW Alloy Wheels:n vanteita saa taas! Laita viestiä, soita tai tuu käymään!
#TSW #aluvanteet #vanteet #autotek 😎🥳💪
... See MoreSee Less

On ilo ilmoittaa: TSW is back in da house! Nyt TSW:n vanteita saa taas! Laita viestiä, soita tai tuu käymään!
#TSW #aluvanteet #vanteet #autotek 😎🥳💪
2 weeks ago

TIRE, tyres & wheels, show time in Germany 😊👍🙏

#renkaat #vanteet #trends #tireshop #biggestineurope #learning #networking #rengasliike
... See MoreSee Less

TIRE, tyres & wheels, show time in Germany 😊👍🙏

#renkaat #vanteet #trends #tireshop #biggestineurope #learning #networking #rengasliikeImage attachmentImage attachment+3Image attachment
3 weeks ago

Autotekin ja Goodyearin yhteisen arvonnan voittaja sai uudet kesärenkaat autoonsa! Onnittelut! 😎🤩🥳💃🌼🌞

#Goodyear #arvonta #voittaja #kesärenkaat #autotek #retrorenkaat
... See MoreSee Less

Autotekin ja Goodyearin yhteisen arvonnan voittaja sai uudet kesärenkaat autoonsa! Onnittelut! 😎🤩🥳💃🌼🌞

#Goodyear #arvonta #voittaja #kesärenkaat #autotek #retrorenkaat
4 weeks ago

Huomenna lauantaina 25.5. Retrorenkaat osastollamme Classic Car Parade, Cruising & Car Show • La 25.5. klo 11-16 • Senaatintori, Helsinki ★★★★★, on mahdollisuusa osallistua arvontaan jossa voi voittaa Goodyear kesärenkaat! Tervetuloa käymään osastollamme!

#Goodyear #arvonta #retrorenkaat #senaatintori #lauantai
... See MoreSee Less

Huomenna lauantaina 25.5. Retrorenkaat osastollamme Classic Car Parade, Cruising & Car Show • La 25.5. klo 11-16 • Senaatintori, Helsinki ★★★★★, on mahdollisuusa osallistua arvontaan jossa voi voittaa Goodyear kesärenkaat! Tervetuloa käymään osastollamme!

#Goodyear #arvonta #retrorenkaat #senaatintori #lauantai